wtorek, 2 września 2014

Bananowy koktajl potreningowy!

Cześć.

Chciałem podzielić się z Wami tym, co jem wracając z treningu. Jest to pyszny koktajl bananowy, którego przyrządzenie trwa krócej niż zagotowanie wody na herbatę. Przy okazji dostarcza wyczerpanemu organizmowi energii i białka.


Bananowy koktajl potreningowy

Trudność przygotowania: 1/5
Czas przygotowania: 3 minuty
Ilość sugerowanych porcji: 3

Składniki:
  • 1 lub 2 średnie banany (1 - ok. 110 gramów bez skórki)
  • duży jogurt naturalny 0%
  • twaróg 0% tłuszczu
  • opcjonalnie 100 ml mleka 2,0%




Wartości odżywcze:
Całość (z jednym bananem) - Białko: 67 g, Węglowodany: 67 g, Tłuszcze: 2,5 g, Kcal: 547
Szklanka (z jednym bananem) - Białko: 22 g , Węglowodany: 22 g, Tłuszcze 0,8 g, Kcal: 182

Całość (z dwoma bananami) - Białko: 68 g, Węglowodany: 92 g, Tłuszcze: 2,7 g, Kcal: 645
Szklanka (z dwoma bananami) - Białko: 22,5 g, Węglowodany: 30,5 g, Tłuszcze: 0,9 g, Kcal: 215

Przygotowanie jest banalnie proste. Wrzucamy do blendera banany, dolewamy jogurtu naturalnego i miksujemy. Następnie dodajemy twaróg (najlepiej nie wrzucać całej kostki, tylko podzielić na mniejsze kawałki - w przeciwnym wypadku twaróg może zablokować się o ścianki blendera i nie dojść do jego noży). Powstaje pyszny, gęsty koktajl. Jeżeli wolimy rzadszą konsystencję dolewamy około 100 ml mleka (w zależności od upodobania). Dostaliśmy w ten sposób około trzech szklanek, którymi się dzielimy, bądź chowamy do lodówki. :)
Oczywiście możemy proporcjonalnie zmniejszyć ilość składników i uzyskać mniejszą ilość produktu końcowego.

Dzień drugi.

Przejechałem dzisiaj 27 km, pojechałem szukać nowych tras. Wybrałem się ścieżkami przez miasto i nie był to najlepszy pomysł. Co kilkaset metrów skrzyżowanie i oczywiście zawsze czerwone światło, przez które średnia prędkość gwałtownie spada.


Do przeczytania,
Fladerone

14 komentarzy:

  1. koktajl wygląda pysznie, niby taki prosty, a jeszcze takiego nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłam już wiele koktajlowych bananów, ale połączonego z twarogiem - nigdy. Koniecznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że ludzie uprawiający sport mają zwiększone zapotrzebowanie na białko.
      Szukam wszystkich możliwości, gdzie można by je dorzucić. :)
      A do tego jest smacznie.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Bo jest konkretny!
      Jest tak sycący, że może służyć jako samodzielna przekąska. :D

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Ja też! W ogóle to wszystkie uwielbiam. :)

      Usuń
  5. Dla mnie z reguły bardziej się liczy dystans niż prędkość, ale właściwie nie wiem dlaczego :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przystępując do wrześniowego wyzwania aerobowego wyznaczyłem sobie cel: 25 km dziennie.
      A średnia prędkość na takim samym dystansie mówi mi ile z siebie dałem i czy moja kondycja rośnie. :)

      Usuń
  6. Brzmi smacznie, bo lubię banany, a mimo że nic nie trenuję/nie ćwiczę, to chyba się skuszę na przygotowanie i spróbowanie w najbliższej przyszłości :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie! Ja piję dla wartości odżywczych, a można pić dla smaku. :)

      Usuń
  7. Uwielbiam koktajle bananowe, banan to mój standard po treningu, ogólnie uwielbiam większość posiłków z bananem, a co do trasy, to raz się w Gdańsku wybrałam na przejażdżkę, ale po chwili musiałam stwierdzić, że muszę poszukać odludnego miejsca, gdzie nie chodzi tyle ludzi, ani nie jeździ tyle rowerów, bardziej denerwowali mnie ludzie, bo przez nich musiałam zwalniać, a przez to jazda traci swój urok
    Zapraszam: nakrywka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. A pomyśleć, że banany były kiedyś dla mnie owocem nie do zjedzenia. Na szczęście polubiłam ich smak za sprawą właśnie koktajli.

    OdpowiedzUsuń